14 Ağustos 2014 Perşembe

'beklemek de bir uğraş, hiçbir şey beklememek korkunç'

diyor Pavese, Yaşama Uğraşı'nda.

sanırım benim problemim bu.
beklememek...

korkmuyorum aslında, beklemeyişin korkunçluğu değil, hiçliği var üzerimde.
eylemin eylemsizliğini yaşıyorum.
kendi içinde eylemsiz olan bir eylem.

beklememek.

sıfir beklenti ile yaşamak ile uzay boşluğunda olmak aynı şey olsa gerek.

kendi uzayımın boşluğunda, beklentisiz, istekten uzak bir eylemsizlik eylemi içinde en büyük tüketimimi gerçekleştiriyorum.

zamanı tüketiyorum.
tüketme eylemine en layık şekilde.


babamın hayatıma kattığı en büyük nasihattır 'beklentin sıfır olsun bu hayatta' sözü ve
devamında kulağıma çivilenen bir diger cümlesi 'o zaman hiç üzülmezsin'...

üzülmedim mi?
üzüldüm, hatta çok üzüldüm.
ama geçti hepsi.

beklentim sıfırlandıkça, üzüntülerim de yuzeyselleşti.
kimseden bir beklentim kalmadığı için de zamanla insanlar degersizleşti.

degersizleşti dediysem, yok saydığım anlamına gelmesin.
herkesi sevdim hayatıma giren.
sadece onları sevmedim; onlarla birlikte kendimi sevdim, evreni sevdim.
onların sevgisinde, kainatta sevilebilecek herşeyi, onların beni sevmesini beklemeden, sıfır istekle sevdim.

onların istekleri degersizleşti, özleri değil.

şimdi, çok da uzun olmayan yaşantımda, geriye dönüp bakınca beklentisiz yurüttüğüm, salt sevgiye sirtımı dayayıp yol aldığım bu hayatın bana kattığı en büyük şeyin; büyük-beyaz-huzur veren ve bir yandan da korkutan bir boşluk olduğu...

bomboş hissediyorum.

beklemek bir uğraş, belki doldurmayacak içimi ama zamanımı doldururdu.
düşünmeye vaktim olmaz, içimdeki bu boşluğu keşfettirmezdi bana.

beklememek ise...
o tasviri mümkün olmayan bir boşluğun anahtarı.
ben bu boşluğu sevmişim...



1 yorum:

  1. Kendimi her zaman mutlu hissederim. Neden biliyor musunuz? Çünkü kimseden bir şey ummam. Beklentiler daima yaralar.William SHAKESPEARE... birinin beklentisini gerçekleştirme gücü diye bir şey var, bazı insanlar bu gücü kullanıyor. bu o insanları süper kahraman yapmıyor ama kısa bir süre öyle hissettiriyor...;) (not:boyle birini bulmanız dilegiyle)

    YanıtlaSil