17 Mayıs 2014 Cumartesi

yeraltından notlar...


Madenci: Bankalar Türk halkını borçlandırarak, kredi ve kredi kartlar borçları üzerinden hükümete köleliğinin sürmesini sağlıyor.
Madenci: Şimdi buradan çıkacağız, belki bizi içeri alacaklar. ama korkmuyorum. Üç saat önce çay içtiğim arkadaşım öldü benim.
Madenci: Size dağıttıkları bedava kömürlerde, bizim kan damlalarımız var.
Madenci: Zaten vardiyada 700 kişi var, sen kaç kişiyi kurtardın da 280 ölüm var diyorsun?
Madenci: Sedyede çıkarılanların hepsi ölüydü. Üstlerine battaniye örttürüp, ağızlarına gaz maskesi takıp sağ gibi göstermek istediler. Bizi kandırdılar. Sağ çıkanlar sedyede değil yürüyerek çıktılar madenden. Bu da 80 kişiyi geçmez.
Madenci: Bak burada herkes ilkokul mezunu, ama biz aptal cahil degiliz. Kapitalizm, somuru duzeni nedir biliriz biz.
Madenci: Allah'ın takdiri diyorlar, Allah Almanya'daki işçilere torpil mi geçiyor? Onlar neden ölmüyor, takdir yalnız bize mi?
Madenci: Ölenler iş sahası dışında öldü diye kayıt altına alınıyor. Bu şekilde tazminat vermekten kaçacaklar.
Madenci: Zorla değil ama işle tehdit ettiler. Kumanya ve su verip gündüz vardıyasını komple RTE'nin mitingine götürdüler.
Madenci: 2,5 km yolda cesetlere basmak zorunda kaldık. Bütün yollar, her yer ölü. 280 ölü yalan. Ölü sayısı çok daha fazla.
Madenci: Elimle 300 cenaze çıkardım evime gitmiyorum, cumhur geliyor başbakan geliyor üzerimdeki tişörtten dolayı beni dışarı çıkarıyorlar...
Madenci: 2 yıl önce işe girdim, eğitim derslerini verdiler, sonra bize imzalamak için kağıt verdiler, hiç birini okutmadılar. Yer altında dizel araçların çalışması kanunen yasak, pnömatik sistem ve elektrik sistem olması lazım ama biz kepçe kullanıyoruz. Geçen sene bakan geldi, yer altındaki kepçeleri görmese bile izlerini gördü, hiç bir şey demiyorlar. Yer altında mekanize sisteminde çalışan makineler Almanya'dan geliyor, abiler bahsediyordu, bunlar Almanya'nın hurdaya ayırdığı makineler diyorlardı, bu yüzden yaralanan insanlar var... kolunu banda kaptıran, kolunu orada bırakıp 100 metre gidip dışarı çıkan arkadaş var...
Madenci: Kolunu kaybeden arkadaş hakkını bile alamadı, hala mahkemeyle uğraşıyor. avukat tutacak parası yok. Üstüne bir de suçlu çıkıyor...
Madenci: Gemilerden çıkma ekipmanlar madende kullanılıyor, eski teknoloji şeyler ithal edilip boyanıp yeni gibi kullanılıyor.
Madenci: İşçiler erken çıkmasın diye kapıları üzerimize kilitliyorlar.
Madenci: Gündüz vardiyası komple Başbakan'ın Manisa mitingine götürüldü.
Madenci: İnsanları işleriyle tehdit ettiler, gündüz vardiyasına girmeyeceksiniz, Manisa'ya Başbakan gelecek oraya gideceksiniz, suyla kumanya verdiler, çizmelerle baretle götürdüler. Gündüz vardiyası komple gittik. Gitmeseydik çıkış verirlerdi.
Madenci: Sendikacılar patronlarla birlikte zulmü seyrediyorlardı. Yer altında çalışmamış arkadaşlar bile kurtarma ekibine katıldı ama hiç bir Sendika görevlisi girmedi aşağı.
Madenci: Müfettişleri 10 gün önceden haber alıyoruz, madene inmiyorlar, yukarda mangal partisi yapıyorlar.
Madenci: Madende kurtarma odaları yok...
Madenci: Patronun karısı akp teşkilatına 500 bin lira para veriyor belediye meclis üyesi oluyor!
Madenci: Patron elimize zarfları verdi, atın. kime attığımız belli değil. muhalefet yapmak isteyenler işten atıldı.
Madenci: Ben 6 saate yakın mahsur kaldım 142 kişiyle, bazılarımız kendi çabamızla çıktık. 6 saattir kurtarma ekibi nerede? 45 dakkalık maskeyle insan 6 saat yaşar mı? Yanımdaki 130 kişi bayıldı, bazıları öncesinde teyemmüm abdesti aldı, namaz kıldı. Biz sadece 6 kişi çıkabildik oradan.
Madenci: yanında 6-7 bin kişi çalıştırıyorsan nasıl bunun önlemini almıyorsun?
Madenci: Maskemi hiç çıkarmadım, yanımdaki arkadaşlar bayıldıkça panik yapmadım, fazla hareket etmedim sabit kaldım. duman azaldı, üşümeye başladım. ufak bir sığınak yerine geçtim, uyuşmaya başladım. 2 arkadaş geldi iyi misin dediler, bayılanların üzerine basa basa dışarıya ulaştım. Ana yola çıktığımızda her taraf cesetti.
Madenci: Eline veda notu yazan arkadaşlar vardı
Madenci: Ölsün diye mi koyuyosunuz bizi ocağa? 45 dakikalık maskeyle 6 saat bekledik neredeydiniz?"
Madenci: Vardiyada 750 kişi var, kaç kişiyi kurtardın da 287 ölü var diyorsun?
Madenci: Yangın için trafo patladı diyorlar, ben uyar madende çalışıyordum, orada da aynı şey oldu dediler, burada da trafo diyorlar. Bu trafo değil, ihmal. Orada yıllardır yanan bir yer var, oraya gittiler kömür çıkarmaya çalıştılar, orayı ciner kapatmıştı, bunlar üretime açtılar, orası patladı. Aylardan beri biriken yangın var, bir anda boşluk buldu patladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder