8 Şubat 2014 Cumartesi

sevgili homo sapiens'ler günümüzden 200.000(yazıyla iki yüz bin) yıl önce zuhur etmişler. ortaya çıktıktan tam 150 bin yıl sonra da evrilerek bu günkü şekillerini almışlar.(150 bin yıl yazı ile yazıldığında çok hanımefendi bir rakam olarak duruyor. ancak modernleşebilmenin ne kadar zor bir süreç olduğunun bir kanıtı...

200 kocaman bin yıl, minimum 70 yaşına kadar yaşayan klasik bir insan için 2.857 küsur ömür demek.
2.857 kez aynı mallığı yaşamak...

her neyse...

bu homo sapiens'ler, düşündüğünün üstüne düşünebilen insanlar yani, bizim atalarımız oluyor.
modern insanın ilk prototipleri...

modern insan derken? neye gore moderniz biz, ya da onlar neye gore ilkellerdi?
felsefe yapmak değil derdim, sadece sifatlara pek takılır oldum.

moderniz biz, modern zaman çocukları, blabla, bikbik...

günümüz modern insanının en büyük problemi kendini modern sanması sadece.

modern, kelime anlamı ile zamana ayak uyduran, çağdaş demek.
yıl 2014, yüzyıl 21.

moderniz, 21'inci yüzyıl modernleri.

bundan 100 sene önceki Mehmet isimli herhangi bir şahıs da moderndi kendi çağı bağlamında.
13'üncü yüzyıldaki bir kadın da moderndi.
ilkçağdaki Aristophanes de moderndi, Alpler'de yaşayan ve donarak ölen buz adam Ötzi'de 3 bin yıl önce moderndi.

neyin modernizmini tartışıyoruz ben anlamıyorum. eskiyi konuşup da 'lan ne kadar geriymişler' diyen zihniyeti de anlamıyorum. her konuşma, biz modern insanlarıza bağlanıyor.
ben modern değilim arkadaş, sifatima ters.

cro-magnon olmayı, elinde dokunmatik ekran telefonla whatsapp'tan mesajlaşan bir insan olmaya yeğlerdim.

adamın biri Isa'dan sonra 5 ya da 6'ncı yüzyılda kalkmış demiş ki 'eskisi gibi pagan değiliz çok şükür'
modern olmuş zat.

şimdilerde biz en ufak bir ilkçağ ya da isa öncesi dönem sohbetlerinin ardından diyoruz ki' onlar gibi mağaralarda yaşamıyoruz çok şükür, moderniz neticede'.
bok yiyelim

mutlu değiliz ama moderniz, sorun bu.
elimizde aygıtlar, hayatımızın en önemli eylemi' tıklamak'; kalkmışız modernizmden gem vuruyoruz.

malız.

biz, bugünün modernleri, geleceğin demode adaylarıyız.
ama hala moderniz, sorun yok.

şimdinin 'modern' diye tabir edilen insan profilini düşünüp 'yahu bunlar mı bizim atalarımiz eki kei kei' diye saçmalayan gerçek primatlar; en yakın starbuck's iki sokak ötede, wi-fi da var. beni yormadan gidip kendi yaşam destek ünitenize kendiniz bağlanın lütfen...


3 yorum:

  1. homo sapiens'ler aklıma oguz atay'ın tutunamayanlar ve daniel quen'in ismail adlı kitaplarını getirdi...ayrıca sizi uzun aradan sonra yazarken görmek güzel...

    YanıtlaSil
  2. ben de aynı şeyi söylemek istiyorum, seni uzun bir aradan sonra yeniden görmek güzel:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil