14 Temmuz 2013 Pazar

her doğum günümde iyi ki doğdun diyenlere 'neden iyi ki doğdum sence?' diye sormamak için büyük bir azim gösteriyorum.
neden iyi ki doğdum sana gore?
yargılamıyorum seni, bilakis senin için hiçbir anlamı olmamasına rağmen, aslında iç anlamı böylesine yoğun bir cümleyi bana kurma nezaketine saygı ve şukran duyuyorum da neden?

bir açıklayı ver bana, amacım seni yargılamak değil.

neden iyi ki doğdum arkadaşım?
ne verdim sana?
ne yaptım da iyi ki doğdun diyebilecek kadar memnun ettim seni?
ha, yaptıysam bu benim için bir onur, çok mutlu olurum ama yine de bana  iyi ki doğdun demeni beklemem. 
demezsen de inan kırılmam, gücenmem...

iyi ki doğdun kadar yapmacık, içi doluyken boşaltılan, sakız bir aforizma yok.
var aslında, tüm o kibarlık maskesi altında içten gelmeden söylenen cümleler bu kategoride yarışır.
ama birine iyi ki doğdun demek gerçek bir saygısızlık bana gore...

hele ki yeni düzende bunu sıfirların birlerin oluşturduğu, bir şalter inmesinde kararacak olan sosyal medyada demek, trajikomik ve bayağı...

doğum günlerinden, hediyelerden, iyi ki dogdün diye başlayıp uzun bir ömur dileyen mesajlardan nefret ediyorum.
bu yazıyı yaklaşan yaş(bence yas) günüm öncesinde paylaşıyorum ve biliyorum ki kimse okumayacak ama benden çıksın ve bilin.
ben bu cümleden nefret etmekle kalmıyor, her duyduğumda kusacak hale geliyorum.

demeyin dostlarım, demeyin canlarım, deme kardeşim...
birşey deme o gün bana, vallahi de kırılmam billahi de gücenmem...

basit şeyler bunlar, doğum günlerini kutlamak komik ve yapay bir saçmalıktan öte değil benim için. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder