24 Temmuz 2013 Çarşamba

gece kitap okumayı seversin.
daha berraktır zihnin ve yalnızlığının nirvanasındasındır.
en sevdiğin an.
anı durdurduğun tek an.
yalnızsındır.

sonra sayfayı çevirirsin ve bir paragrafa denk gelirsin
o an urperirsin çünkü seni tanıyan biri yazmıştır o paragrafı.
hayır, olamaz; imkansız gibi bir yeşilçam repliği dökülüverir dudaklarından.
tiksinirsin kendinden bu replik yüzünden.
ama başka bir cümle açıklayamaz içinde bulunduğun 'bullshit' durumunu.
adamın biri belki de sen doğmadan senin düşüncelerini, tam da içinde bulunduğun hissiyatı tasvir etmiş olur ve basarsın küfürü gece gece..

fuck you Georges Perec!

'Pek yaşadın denemez, oysa her şey çoktan söylendi, çoktan bitti. Topu topu yirmi beş yaşındasın, ama yolun çizilmiş bile. Roller hazır, etiketler de: Bebekliğindeki oturaktan yaşlılığındaki tekerlekli sandalyeye varana kadar oturacak tüm yerler orada durmuş sıralarını bekliyorlar.'
--uyuyan adam sf:33


4 yorum:

  1. yusuf atılgan'ın 'aylak adam' kitabını da tavsiye ederim...;)

    YanıtlaSil
  2. Normal bir insan değil. Korkmuyor musun ondan?
    - Hayır, seviyorum. Normal insanlardan korkarım ben. (--aylak adam sf :116)

    *Not:belkide böyle düşündüğüm için sizinle normal olmayan bir iletişim yolu seçtim.hatta bu yüzden sizi seçtim, olamaz mı?...

    YanıtlaSil
  3. şu an kitaplığımda ve okunmayı bekliyor ama zamanı var:) benim için özel bir hediye Aylak Adam... Ozel bir şekilde okunmayı hakediyor

    YanıtlaSil
  4. buna sevindim, bende bazı kitaplar hakkında böyle düşünüyorum.hatta bir kereden fazla okunması gereken kitaplarda var. bu cümlenin geçtiği paragrafı okurken aklınıza bu konuşmamız gelecek. aslında ben sizin kitaplığınızda başka hangi kitaplar var onuda çok merak ediyorum.belki paylaşırsınız...

    YanıtlaSil