24 Ağustos 2011 Çarşamba

defile projesi-KOZA

bir moda tasarımı mezunu olarak, bitirme projemiz 'semptom' isimli defilemizdi..
'semptom' başlığından yola çikarak, kendimi defile konumla özdeşleştirmek ve ortaya çıkaracağım tasarımlarımı bir hikayeye dayandirmak istedim...
koza altbaşlığı ilgi alanlarımın ve okumaya merakımın bir ürünü olarak ortaya çıktı..
varoluş semptomu ismini verdiğim tasarımlarımın kaynağı
bir canlı formunun sperm ve yumurtadan itibaren katettiği süreci ve sembolik KOZA'ya dönüşmesini baz alıyor...

KOZA-VAROLUŞ SEMPTOMU


bir kozanın gelişim evresi ve yırtılma sureci beni en etkileyen faktörlerdendi.
ve tasarımlarımda formsal olarak bu süreçleri yansıtmaya
çalıştım.

oluşturduğum desenleri lazer kesim tekniği ile kumaşa uygulayarak
sembolik bir yırtılma sürecini
anlatmak istedim.


yine lazer kesim uygulayarak şerit haline getirdiğim 
kumaşları aplik yöntemi ile
kozada bulunan lif formlarını yansıttım ve kozayı oluşturan 'bağ' detayını
vurgulamak istedim.


koleksiyonum 2 erkek ve 3 kadın tasarımından oluşuyor.
formsal ve içerik olarak hazır giyimden uzak 
tiyatral ve avantgarde bir tarzla tasarımlarımı oluşturdum.

yatkınlığım da hazir giyimden cok bu yönde zaten:)
lafı uzun tutmaya gerek yok...
post'un sonunda proje için hazırladığım
videom ve manifestom yer alıyor...

beğenirsiniz umarım:))

laruD edzöG








saç-makyaj-tasarımlar: GözdeDural

mankenler
 Zeynep Terlikol
Sena Inal
Hasan Ömer Kegaoğlu

fotoğraf
Nafiz Kalyoncu

sponsor:
tabiki babacık:)
eli dokunan herkese teşekkür ederim:)



_MANIFESTO_

bir canlı...ufacık bir hücreden meydana gelen tanrının şaheseri...
herşey tek hücreyle başladı ve ev sahipliği yaptı "koza"...
hücre dölledi diğerini ve başladı varoluşu'un ilk kıpırtısı..
sonra ilk evini oluşturdu kendine ve gelişimi için inzivaya çekildi...
bir gün o ufacık hücre ilk kalp atışı ile hançerini geçirdi evine ve yavaşça yırtmaya başladı barınağını...
zamanı gelmişti ortaya çıkmanın ve zamanı dolmuştu varoluş çabasının...

hepimiz aynı olgunun farklı varyasyonlarıyız sadece...
bir başlangıcımız ve ilk barınağımız var..ilk varolduğumuz yer orası...
ve ben bunu tekrardan hatırlamak istedim...nereden geldiğimizi...
ilk yaşam çığlıklarını duyurmak istedim tasarımlarım ile...
yırtılmanın en haz verdiği andı kozanın yırtılışı
ve de canlı her zaman taşıdı bir parçasını üzerinde..
kendisi olmasa da izleri kaldı...
ister larva olsun ister fetüs hepsi aynı çabanın içinde, 
aynı amaca hareket ederler..
"varoluş" çabasına 
ve
ister koza olsun ister plasenta, hepsi tek bir amacın semptomudur.
"varoluş" amacının....


animasyon : Ekrem Şişeci


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder